איך בוחנים כדאיות גג סולארי? כל מה שאתם חייבים לדעת

המון ישראלים שואלים את עצמם אם כדאי להם להתקין גג סולארי. המאמר הזה יענה לכם על השאלה, והתשובה היא ככל הנראה "כן". זה בהחלט משתלם
כדאיות גג סולארי

תוכן עניינים

המון ישראלים שוקלים להתקין מערכת סולארית בבית, אך הם לא יודעים כיצד לבחון כדאיות גג סולארי כדי לראות אם זה משתלם להם.

הם ראו שהתחום הזה הולך ומתפתח וצובר תאוצה. בנסיעה ברחבי הארץ ניתן לראות שדות סולאריים ענקיים, גגות מכוסים בפאנלים סולאריים משוכללים ואפילו פאנלים קטנים במקומות שניתן להתקין אותם.

במאמר הזה אנחנו הולכים להתייחס לנושא הזה, כדי שיהיה לכם קל יותר להשתדרג ולהתקין מערכת סולארית על גג הבית. למעשה, אין ספק שמדובר בצעד חכם ובהשקעה נבונה, בייחוד במדינה שטופת שמש כמו ישראל.

כדאיות גג סולארי

בשנת 2018, החליטה מדינת ישראל להסדיר את תחום האנרגיה הסולארית, ומאז כל מי שמייצר חשמל – בין אם מדובר בחברות ענק ובין אם מדובר באנשים פרטיים שהתקינו מערכות סולאריות על הגג – יכול למכור את עודפי החשמל ולהרוויח כסף.

על פי החלטת המדינה, יש שני סוגים של מתקנים סולאריים, והם נבדלים זה מזה בתפוקה. מערכות סולאריות שמפיקות עד 15KW (קילו-וואט) נחשבות מתקנים קטנים, ומערכות שמפיקות יותר – נכנסות להגדרה של מתקנים גדולים.

התעריף שהמדינה משלמת על חשמל משתנה בין שני סוגי המערכות. בעלי מתקנים קטנים יקבלו 48 אגורות על כל קוט"ש שהם מוכרים, ובעלי מתקנים גדולים יקבלו טיפה פחות – 45 אגורות על כל קוט"ש.

כמה אנרגיה הגג שלי יכול לייצר?

השאלה הזאת מעניינת רבים שבוחנים כדאיות גג סולארי. אך לפני הכל, חשוב לדעת שקשה לתת הערכת תפוקה בלי לבחון את הגג הספציפי, בגלל שיש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על התפוקה.

למרות זאת, אפשר להתייחס למספרים כלליים. לצורך העניין, על מנת לייצר קילו-וואט אחד, יש צורך בפאנלים סולאריים על שטח של קצת פחות מעשרה מ"ר.

לכן, בדרך כלל, מתקנים סולאריים קטנים יהיו בשטחים של עד 150 מטר רבוע. ברוב המקרים, גגות סולאריים של בתים פרטיים יהיו מתקנים קטנים.

כל קילו-וואט של מערכת מייצר כ-1,700 קוט"ש בשנה. כך שאם יש לכם גג של 100 מ"ר, המערכת שלכם צפויה לייצר כ-170,000 קוט"ש.

לפני שאתם מחשבים כמה כסף תקבלו על כל הקוט"שים האלה, אסור לשכוח שחלק מהחשמל הזה ישמש לצריכה האישית שלכם.

לכן, כאשר מחשבים כדאיות גג סולארי, אסור לשכוח גם את החיסכון בחשבון החשמל. רוב בעלי הנכסים שהתקינו גג סולארי, אינם משתמשים כלל בחשמל מרשת החשמל הארצית!

להתקנה של גג סולארי, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם SolariX, המומחים להתקנות של מערכות סולאריות על גגות של בתים.

קבלו הצעת מחיר

מאמרים נוספים

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר