פאנלים סולאריים לקראוון – זמינות, שקט וחסכון בכסף

כדי ליהנות מהחופש של חיים בקראוון, חשוב לשים דגש על האנרגיה. פאנלים סולאריים לקראוון הם הפיתרון האידיאלי לכל מי שמאס בדירה מבטון ומבלוקים, ומעוניין באנרגיה זמינה, חסכונית וסביבתית
פאנלים סולאריים לקראוון

תוכן עניינים

בישראל השמש נמצאת בשמיים ברוב ימות השנה, ולכן השימוש באנרגיה סולארית הולך וצובר תאוצה • במשך השנים עולם הקרוואנים מתיישר עם המגמה הירוקה ומשתמש באנרגיה סולארית • מהי אנרגיה סולארית? מהם היתרונות בהקמת פאנלים סולאריים לקראוון? איך עושים זאת בקלות? כל הפרטים שאתם צריכים לדעת נמצאים בהמשך

קראוונים. אנחנו רואים אותם בסרטים רבים, מחוברים לרכב או נעים בכוחות עצמם. משמשים מטיילים רבים ברחבי העולם. אוסטרליה, ארצות הברית, אירופה ואיפה לא? שימוש בקראוון אמנם נפוץ במקומות שונים בעולם, אך קיים עולם שלם של שימוש בקראוונים גם בישראל. טיולים ברמת הגולן, מקום לינה קבוע על שפת הים, ואפילו התמקמות ולינה קבועה בקראוון ביישובים שונים.

אחת הבעיות המרכזיות איתם מתמודדים בעלי הקראוונים השוהים בהם היא בעיית אנרגיה. כלומר, צורך בחשמל שיספק לשוהים בקראוון רמת חיים נאותה. מבנים מתוכננים כמו בתים פרטיים, בתי עסק וכיום כמעט כל מבנה חדש, נבנים עם תשתיות חשמל מסודרות שמספקות אנרגיה לכל הבית כנדרש.

בניגוד לכך, קראוונים ממוקמים בשטח, ולכן הם זקוקים למקור אנרגיה נייד. כיום, מקור האנרגיה הנפוץ והמקובל ביותר אצל בעלי הקראוונים, הוא גנרטור נייד. אבל, לגנרטור נייד מספר חסרונות – יקר, רועש במיוחד, מזיק לסביבה ולפעמים בלתי עמיד ומתבלה בקלות. מסיבה זאת, אנשים רבים נוהרים לפתרון אנרגיה אחר. זה הזמן להכיר את הפתרון הטוב ביותר – פאנלים סולאריים לקראוון.

אך לפני שאנחנו צוללים לעולם הקראוונים – קצת על אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית נכנסה לחיינו לפני מעל 100 שנים. במשך עשרות שנים ניסו בני אדם לנצל את אנרגיית השמש להפקת חשמל באופן זול ואמין. כיום, בעשור השני של המאה ה-21, התקנת פאנלים סולאריים הפכה שכיחה. ניתן לראות ברחבי העולם גגות רבים עם פאנלים סולאריים, שדות בעלי שטח גדול, בתים פרטיים, רכבים וכמו כן גם פאנלים סולאריים לקראוון.

אנרגיה סולארית היא בעצם הפקת חשמל מאנרגיית השמש על ידי פאנלים סולאריים. שימוש פרטי בפאנלים סולאריים מקנה יתרונות רבים, שהמרכזי בהם הוא הפקת חשמל באופן פרטני ללא תלות במקור אחר ותשלום נוסף. כיום, ייצור החשמל, מזיק רבות לסביבה. הפקת חשמל בדרך המקובלת, כמו שחברת החשמל בישראל מבצעת, פולט לסביבה כמויות גדולות של פחם וגז טבעי. חומרים אלה מזהמים את הסביבה, אחראים באופן ישיר להתחממות הגלובלית בעולם, פוגעים בבעלי חיים וכמובן שגם בנו.

לדוגמה, שנת 2019 היא השנה השנייה בדירוג השנים החמות ביותר מאז תחילת המדידות בשנת 1880. בעקבות כך, חוקרים רבים הסיקו כי יש צורך עז לייצור אנרגיה בדרכים חלופיות וירוקות, במטרה לא להחמיר את בעיית ההתחממות.

לכן, במשך השנים, נוצרה בעולם מודעות רבה לפגיעה בסביבה ובבני האדם הנגרמת מהפקת חשמל בשימוש במשאבים שונים. בעקבות כך, שימוש באנרגיות ירוקות (אנרגיות טבעיות להפקת חשמל) נעשה נפוץ ושימוש בפאנלים סולאריים והתקנתם בכל מקום נעשה פשוט וזול. מעבר לכך, שימוש באנרגיה סולארית, מקנה לכם ניידות ונוחות כמעט בכל מקום בו תחפצו. לכן, התקנת פאנלים סולאריים לקראוון הוא הפתרון המושלם.

היתרונות של התקנת פאנלים סולאריים לקראוון

1. חשמל בכל מקום ובכל זמן

כיום הקראוונים המוצעים, מציעים לנו שפע רב ואפשרות לחיות חיים רגילים – מיטה, מקרר, מכשירים חשמליים ומה לא? כשאנחנו מטיילים או חיים את חיינו בתוך קראוון אנחנו רוצים חופש. חופש לנוע ולטייל בכל מקום שנרצה תוך שימוש במכשירי חשמל כחלק מחיינו. שימוש בפאנלים סולאריים לקראוון מקנה לנו חופש זה. אנחנו רשאים להשתמש בכל מכשירי החשמל שאנו צריכים – תוך כדי נסיעה, לינה היכן שנרצה ושימוש בחשמל בחניוני קראוונים שאינם מאפשרים חיבור לתשתיות חשמל.

2. נפטרים מהגנרטור המרעיש

הדרך הנפוצה כיום להפקת חשמל בקראוונים היא שימוש בגנרטור נייד. גנרטור הוא מערכת המפיקה חשמל מדלק. לשימוש בגנרטור מספר חסרונות: הוא מרעיש מאוד, עולה לנו הרבה כסף (הגנרטור עצמו והדלק), פוגע בסביבה ועשוי להתבלות במהירות. התקנת פאנלים סולאריים לקראוון תפתור לנו את הבעיות. המערכת הסולארית שקטה, זולה מהגנרטור, מספקת לנו חשמל לאורך שנים רבות ו"על הדרך" תורמת לסביבה ירוקה, ידידותית ובריאה.

כמו כן, גנרטור מצריך התעסקות יומיומית – מילוי דלק, חיבור הגנרטור לקראוון והרחקתו עקב הרעש. המערכת הסולארית אינה מצריכה התעסקות יומיומית, פשוטה וניהול החשמל הנצרך נעשה באמצעות הטלפון החכם.

3. חוסכים כסף

אחד היתרונות הנוספים בהתקנת פאנלים סולאריים לקראוון הוא החיסכון בכסף.מחירם של הפאנלים הסולאריים זול ונעשה זול יותר עם השנים. בנוסף, בניגוד לגנרטור, פאנלים סולאריים לקראוון יכולים לספק לנו חשמל במשך שנים רבות ואפילו עשרות שנים.

נוסף על כך, אנו חוסכים את עלות הדלק שמשמש את הפעלת הגנרטור. כמו כן, כידוע, עלות צריכת החשמל מתייקרת עם השנים, ולכן התקנת פאנלים סולאריים לקראוון תחסוך את עלויות החיבור לתשתית חשמל בחניוני קראוונים.שימוש בפאנלים סולאריים לקראוון יחסוך לכם אלפי שקלים בשנה!

4. גם מרוויחים חשמל וגם עוזרים לסביבה 

כאמור, הפקת חשמל על ידי משאבים כמו פחם, נפט וגז טבעי בדרכים המוכרות כיום – מזהמות ופוגעות רבות בסביבה. הפקת חשמל באמצעות גנרטור נעשית על ידי שריפת דלק (מורכב מנפט). עקב כך, פולט הגנרטור גזים שמזהמים את הסביבה. כמו כן, החשמל הנצרך בעת התחברות לתשתית חשמל בחניוני קראוונים מזיק גם הוא.

החשמל מופק על ידי תחנות כוח שמייצרות חשמל ופולטות לאוויר גזים או על ידי גנרטורים גדולים שעובדים על ידי שריפת דלקים. לכן, יש להתקין פאנלים סולאריים לקראוון על מנת לעזור לסביבה. המערכת הסולארית מפיקה חשמל על ידי אנרגיית השמש – לכן אינה פולטת גזים מזהמים לסביבה ואינה "מבזבזת" משאבים מכדור הארץ, זאת משום שלאנרגיית השמש אין הגבלה.

קולטים?! אתם גם חוסכים כסף, גם מקלים על חייכם וגם עוזרים לסביבה – אין ספק שפאנלים סולאריים לקראוון שלכם, זו ההחלטה הנכונה.

5. קנית פאנלים סולאריים לקראוון? העלית את הערך שלו!

ברוב מקרים, קראוונים לא נשארים בבעלותנו עשרות שנים. מטיילים רבים או אנשים שחיים את חייהם בקראוון מוכרים אותו לאחר מספר שנים. לרוב, מחיר הקראוון יורד ונמכר במחיר זול ממחיר קנייתו. מה יגרום להעלאת המחיר שלו? פאנלים סולאריים. לאחר רכישה והתקנה של פאנלים סולאריים לקראוון שלכם – מחירו יעלה. הקונה יזכה לחשמל בחינם ולכלל היתרונות הנוספים ולכן "יאלץ" לשלם מחיר גבוה יותר.

התקנת פאנלים סולאריים לקראוון – איך זה עובד?

החלטתם שאתם רוצים פאנלים סולאריים לקראוון שלכם? מעולה. עכשיו עולה השאלה והדאגה – האם וכמה המערכת המותקנת על הקראוון מורכבת ומסורבלת? אז תנו לנו להרגיע אתכם, זה מאוד פשוט. ראשית, חשוב לציין כי מומלץ שהתקנת פאנלים סולאריים לקראוון תתבצע על ידי אנשי מקצוע וחברה איכותית המתמחה במערכות סולאריים ובהתקנת פאנלים סולאריים.

איך המערכת הסולארית בקראוון עובדת?

קרינת השמש מקרינה על הפאנלים הסולאריים המותקנים על גג הקראוון. הפאנלים הופכים את קרינת השמש לחשמל. החשמל המופק מוזרם אל בקר הטעינה. בקר הטעינה מהווה מערכת קטנה שמטרתה לשמור על המצברים מפני מצב של טעינת יתר. כאמור, הבקר מעביר את החשמל אל המצברים המותקנים במקום בטוח בתוך הקראוון.

המצבר הוא מערכת חשמלית המעבירה את החשמל למקום הנדרש. מהמצברים החשמל מתפצל לשתי מערכות שונות: ראשונה, מערכת חשמל 220V (וולט) כמו בבית, באמצעות ממיר מתח מתאים – כלומר, מאפשר יצירת שקעים לחיבור מכשירים חשמליים שונים. מערכת שנייה היא מערכת חשמל  12V- לצורך הפעלת מכשירים הפועלים ב-12V כמו מכשירי תאורה, מוסיקה, מקרר ועוד.

מספר המצברים ומספר הפאנלים הסולאריים תלוי בציפיות ממערכת החשמל: כלומר, ככל שהמערכת נועדה לספק יותר צרכים, והקראוון מתחבר פחות לרשת החשמל, יש להתקין יותר מצברים ויותר פאנלים סולאריים לקראוון, ולהיפך, ככל שהמכשירים החשמליים בקראוון צורכים פחות חשמל, יש צורך בפחות פאנלים סולאריים ופחות מצברים.

כלומר, אתם צריכים להבין כמה חשמל אתם מתכוונים לצרוך – כמה מכשירים חשמליים אתם מתכוונים להפעיל בקראוון ולהגיד זאת למתקין. התקנת כמות הפאנלים הסולאריים לקראוון תתבצע בהתאם.

איך תדעו שהמערכת עובדת כמו שצריך?

הטכנולוגיה מתקדמת מאוד וכך המערכות הסולאריות. המערכת הסולארית שתרכשו לקראוון שלכם מתממשקת עם הטלפון שלכם. היום לכולם יש טלפונים חכמים. בעזרתם תוכלו להבין כמה חשמל המערכת ייצרה עבורכם בכל יום, והאם ישנם תקלות. הכול נשלט באופן נוח דרך הטלפון האישי שלכם.

בדיקה תקופתית

בחרתם חברה איכותית והתקנתם פאנלים סולאריים? כמעט סיימתם. אתם יכולים להתחיל את הטיול שלכם ולהנות מחשמל באופן תמידי. אבל חשוב לציין, המערכת הסולארית המותקנת על גבי הקראוון היא מערכת איכותית ועמידה, וכדי שהיא תשמש אתכם לטווח ארוך, חשוב לבצע עבורה בדיקה תקופתית. אחת לתקופה של כמה חודשים ולפעמים יותר, יש לפנות לחברה שהתקינה לכם את הפאנלים או לטכנאים מומחים אחרים. הם יגיעו לקראוון שלכם ויבצעו בדיקה מקיפה של כל רכיבי המערכת. אם תתגלה תקלה כלשהי, יבצעו הטכנאים את כל התיקונים הנדרשים ותמשיכו להנות מהזרמת חשמל באופן יעיל וזמין.

מדוע משתלם לכם לרכוש פאנלים סולאריים לקראוון?

  • חוסך את מחיר הגנרטור, הדלק שצורך והחלפתו בעת בלאי לאורך כל תקופת השימוש בקראוון.
  • חוסך את עלויות החשמל בעת התחברות בחניוני קראוונים לאורך כל תקופת השימוש בקראוון.
  • התקנת פאנלים סולאריים על גג הקראוון מעלה את ערכו. כלומר, חלק מן ההשקעה בפאנלים הסולאריים תוחזר.

חשוב לבחור חברה איכותית

לסיום, חשוב לדבר על החברה שאחראית על התקת פאנלים סולאריים לקראוון שלכם. בכל מה שקשור לקראוון שלכם – אין מקום לפשרות. חשוב לבחור את החברה המנוסה, המיומנת והמקצועית ביותר שתתקין את המערכת הסולארית אשר תשמש אתכם לאורך כל הדרך.

אתם לא רוצים חברה שתשאיר לכם תקלות רבות והמערכת לא תעבוד באופן מושלם. כדאי לחפש באינטרנט על התקנת פאנלים סולאריים לקראוון, לחפש חברות איכותיות והמלצות. המאפיינים עבורם מומלץ לערוך השוואה הם: מחיר ההתקנה, שימוש בחלקי התקנה איכותיים מהחברות המובילות בתחום והתקנה פיזית באמצעות אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב, כי לקראוון שלכם מגיע את מערכת החשמל הסולארית הטובה ביותר.

כמה זה יעלה לכם?

בדרך כלל, ישנה אפשרות להתקנה של 4 עד 6 פאנלים סולאריים על גג של קראוון ממוצע. בעקבות כך, עלות המערכת תימדד בין 10,000 שקלים ל-15,000 שקלים בהתאם לכמות הפאנלים. בעזרת פאנלים סולאריים לקראוון תוכלו להפעיל מספר מכשירי חשמל כמו: מזגן קטן, מקרר, טלוויזיה, מחשב ותאורה.

לסיכום, אם יש לכם קראוון או שאתם מתכננים לקנות, כדאי מאוד שתרכשו מערכת סולארית. היא תחסוך לכם כסף רב, תשמור על שקט, תספק לכם חשמל בכל מקום ובכל עת, ותעזור רבות לשמור על הסביבה שלנו נקייה וירוקה. התקנת פאנלים סולאריים לקראוון שלכם היא התקנה פשוטה ותוכלו לשלוט על כל המערכת דרך הטלפון שלכם.

קבלו הצעת מחיר

מאמרים נוספים

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר