האם יש לפאנלים סולאריים קרינה מסוכנת לבריאות?

גם אתה חושש שיש לפאנלים סולאריים קרינה מסוכנת לבריאות שלך ושל בני ביתך? המאמר הזה ישים סוף לשמועות וייתן לך את כל הדגשים להתקנה בטוחה של מערכת סולארית
פאנלים סולאריים קרינה

תוכן עניינים

המון ישראלים מעוניינים לשדרג את הבית ולהתקין מערכת סולארית על הגג. יחד עם זאת, חלקם חוששים שיש לפאנלים סולאריים קרינה שעלולה לפגוע בבריאות שלהם או של בני ביתם.

פעמים רבות, בשיחות עם אנשים שמעוניינים בהתקנה של מערכת סולארית, הם מעלים את החשש מפני קרינה מזיקה לבריאות שנפלטת מהפאנלים הסולאריים או משאר מרכיבי המערכת.

לפני הכל, תרשו לנו להפיג את החששות האלה בתשובה קצרה: מערכות סולאריות ביתיות לא מהוות סכנה בריאותית, ואין לפאנלים סולאריים קרינה שעשויה לפגוע בבריאות.

עכשיו, אחרי התשובה הקצרה, תרשו לנו להרחיב ולהסביר בדיוק מה קורה במערכות סולאריות.

כן, יש לפאנלים סולאריים קרינה (אבל היא לא מסוכנת)

כל מכשיר חשמלי פולט קרינה אלקטרומגנטית, ומערכת סולארית אינה שונה מכל מכשיר חשמלי אחר מהבחינה הזאת. ההגדרה של קרינה אלקטרומגנטית היא "הפרעה מחזורית הרמונית בשדה החשמלי והמגנטי".

ישנם שני סוגים עיקריים של קרינה אלקטרומגנטית, שהשוני העיקרי בהם הוא אורך הגל שלהם: קרינה אלקטרומגנטית של גלים בתדרים נמוכים נקראת "קרינה בלתי מייננת", וקרינה של גלים בתדרים גבוהים נקראת "קרינה מייננת".

סוגי הקרינות האלה אינו חדש למדע, וכבר נעשו המון בדיקות ומחקרים שבודקים את ההשפעה שלהן על גוף האדם. תוצאות המחקרים והניסויים האלה ברורות: קרינה בלתי מייננת אינה מזיקה לבריאות!

זאת, לעומת קרינה מייננת שפוגעת בגוף האדם. כאשר היא פוגעת באלקטרונים שנמצאים במבנה האטומים שבגוף האדם והופכת אותם ליונים. התהליך הזה גורם לשינוי כימי במבנה הגוף.

עכשיו, אחרי שהבנו שיש סוגים שונים של קרינה אלקטרומגנטית, נותר לנו רק לברר האם יש בפאנלים סולאריים קרינה מייננת או קרינה בלתי מייננת.

איזו קרינה מייצרת מערכת סולארית?

כדי לענות על השאלה הזאת, יש צורך להיכנס קצת יותר לעומק בכל הנוגע לדרך הפעולה של מערכות סולאריות, וכדי לעשות זאת, חשוב להכיר את ההבדל בין זרם ישר לבין זרם חליפין.

זרם ישר כשמו כן הוא. בזרם זה (DC), האלקטרונים נעים מכיוון אחד לכיוון השני בצורה אחידה. זהו הזרם החשמלי שיוצרות סוללות, לדוגמא. לעומת זאת, זרם חלופין (AC) הוא זרם חשמלי שמשנה את כיוונו בצורה מחזורית.

רשת החשמל הביתית מעבירה למכשירי החשמל זרם חלופין. המכשירים החשמליים ממירים את הזרם הזה לזרם ישיר על מנת לאפשר פעולה חלקה של המכשיר החשמלי.

במהלך המרת הזרם מחלופין לישיר משתחררים גלים אלקטרומגנטיים. מערכת סולארית פועלת בצורה דומה, אך הפוכה.

הפאנלים הסולאריים מייצרים זרם חשמלי ישיר. הזרם הזה מגיע לממיר המתח, שהופך אותו לזרם חלופין על מנת להתאים אותו לרשת החשמל הביתית.

כאמור, הקרינה האלקטרומגנטית נפלטת בשלב המרת המתח. לכן, אם החשש נובע מכך שיש לפאנלים סולאריים קרינה מסוכנת – הרי שדווקא הפאנלים הסולאריים בטוחים מאוד, מכיוון שהם מייצרים זרם ישיר.

אם עולה בך החשש כי ממיר המתח עלול לגרום סכנה בריאותית בשל הקרינה שהוא מייצר, חשוב לחזור ולציין כי קרינה בלתי מייננת אינה מסוכנת לאדם.

יחד עם זאת, מומלץ להתקין את ממיר המתח מחוץ לבית, ואפשר אפילו להתקינו על הגג. כמו כן, מומלץ להרחיק את ממיר המתח מחדרי מגורים ושינה.

כמובן, שיש לבצע התקנה של מערכת אמינה ובטוחה, ולדרוש התקנה של מתקינים מוסמכים ובעלי ניסיון.

בשורה התחתונה, כל עוד ההתקנה נעשית בצורה תקינה על פי כל הדרישות הרגולטיביות, והמערכת עומדת בתקנים השונים – לא נשקפת סכנה לבני הבית.

אנחנו מזמינים אותך ליצור קשר וליהנות מהמקצועיות של המתקינים המנוסים שלנו.

קבלו הצעת מחיר

מאמרים נוספים

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר