פאנל סולארי לרכב: כל היתרונות של אנרגיה סולארית על גג הרכב שלכם

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
פאנל סולארי לרכב

תוכן עניינים

מריחים את ריח האוויר? תכף מגיע הקיץ – וחם • החכמים ביניכם ינצלו את השמש הארצישראלית על מנת לשמר על הרכב בטמפרטורה נעימה, לייצר מיגון נוסף למצב של שכחת תינוקות, ולפנק את עצמכם כל פעם שאתם נכנסים לרכב, גם בקיץ וגם בזמן שהוא חונה • עולם הרכב ממשיך להתפתח ולייצר רעיונות חדשים, ובשנים האחרונות הצטרף שחקן חדש – החשמל הסולארי •תעשיית הרכבים עושה יותר ויותר שימוש באנרגיה סולארית • למה משתמשים בפאנל סולארי לרכב? מהם החידושים המשלבים בין התחומים? אנרגיה סולארית, רכבים והעתיד – כל הפרטים במאמר הבא

כשהרבה אנשים שומעים על פאנל סולארי לרכב, הם מרימים גבה. הם תוהים מה הקשר בין אנרגיה סולארית לרכבים, אך הגיע הזמן לשבור לאנשים רבים את המחשבות. פאנל סולארי לרכב הוא מוצר שימושי מאוד. השימוש בו החל, וסמכו עלינו, הוא הולך לגדול ולהתגבר.

כיום קיימים בשוק גאדג'טים רבים לתחום הרכב הפועלים בעזרת פאנלים סולאריים – ועדיין לא דיברנו על רכבים חשמליים.  עולם הרכבים החשמליים כבר לא כל כך חדש, אך עדיין פורץ דרך ונמצא בתחילתו. האנרגיה הסולארית נכנסת גם לכאן. מהטענה סולארית על ידי פאנל סולארי לרכב ועד רכבים סולאריים. על השימושים ועל העתיד יסופר בהמשך – אך קודם כל צריך להכיר קצת מהם פאנלים סולאריים.

אנרגיה סולארית ופאנלים סולאריים – מה זה ואיך זה פועל?

כידוע, אנרגיה סולארית היא אנרגיה חשמלית המופקת מקרינת השמש. המערכות הסולארית הראשונות הומצאו, הותקנו ונכנסו לחיינו לפני עשרות רבות של שנים. עולם האנרגיה הסולארית תפס תאוצה רבה בעולם, וכן גם בישראל. עם השנים הטכנולוגיה השתפרה וניתן לראות כיום מצד אחד, שדות שלמים של פאנלים סולאריים, ומן הצד השני, פיתוחים של פאנלים סולאריים קטנים לשימושים אישיים וספציפיים, כמו לדוגמה פאנל סולארי לרכב. חשוב להבין, עולם האנרגיה הסולארית מתפתח כל כך עד שממשלת ישראל מצפה ודוחפת לכך שבשנת 2030 – 30 אחוזים (!) מן החשמל המיוצר במדינה יהיה על ידי אנרגיה מתחדשת.

כיצד פאנלים סולאריים מייצרים לנו חשמל?

ראשית, חשוב להבין שפאנלים סולאריים הם הלב של המערכת הסולארית. בעזרתם אנחנו יכולים להפיק חשמל מאנרגיית השמש. ככלל, הפקת חשמל על ידי פאנלים סולאריים נעשית באופן דומה, ללא קשר לגודל הפאנל או לשימושו. כל מערכת סולארית כוללת: פאנל סולארי , בקר טעינה , מצבר וממיר מתח.

אז איך זה עובד? קרינת השמש פוגעת בפאנל הסולארי. הפאנל הסולארי מפיק מקרינת השמש חשמל ומעביר אותו אל בקר הטעינה. הבקר מעביר את החשמל אל המצברים ומטרתו היא שמירה על המצברים מפני מצב של טעינת יתר. המצבר הוא מערכת חשמלית המעבירה את החשמל למקום הנדרש. כלומר, יצירת שקעים 220V כמו שאנחנו מכירים בבית על ידי ממיר מתח. בנוסף, יכול המצבר להעביר ישירות את החשמל למכשירים שונים הפועלים ב-12V כמו מקרר לדוגמה.

מאוורר סולארי לרכב – מפינוק של כניסה לרכב קריר בקיץ ועד להצלת חיים של ממש

שימוש נוסף שיש לפאנל סולארי לרכב הוא מאוורר סולארי. המאוורר הסולארי נעשה נפוץ יותר ויותר בישראל במיוחד בימי הקיץ החמים. למה צריך אותו? תחשבו על המצב הבא: קיץ. 40 מעלות. הייתם בעבודה כל היום והרכב נשאר חונה בחוץ בשמש. אתם נכנסים לרכב. אבל בשונה מכולם – אתם לא מקבלים כוויות מכל חלק אחר בתוך הרכב. למה? כי הייתם חכמים והתקנתם פאנל סולארי לרכב שמפעיל מאוורר סולארי. המאוורר פעל לאורך כל הזמן שהייתם בעבודה ושמר על קירור הרכב.

המאוורר מתיישב על החלון הקדמי מעל המראה ולא מפריע לשדה ראייה. הפאנל הסולארי אוגר במשך כל שעות היום את החשמל הנוצר על ידי השמש ושומר אותו. בעזרתו, תוכלו להפעיל את המאוורר מתי שתרצו – לצורך קירור הרכב בזמן חניה או אם אתם אנשים שמעדיפים מאוורר על פני מזגן ברכב. מכיוון שרכב שחונה בשמש ישירה יכול לאגור בתוכו אוויר חם בטמפרטורה של יותר מ-80 מעלות צלזיוס, פתרון של אוורור מהיר הוא פתרון טוב. פאנל סולארי לרכב המפעיל מאוורר זה בהחלט פתרון יעיל וזול.

בכל נושא שכחת הילדים ברכב, רעה חולה בחברה המערבית הלחוצה, ובפרט במדינות חמות כמו ישראל – פנאלים סולאריים לרכב בהחלט לא באים במקום אחריות אישית ואמצעים טכנולוגיים נוספים, אבל אם המחדל כבר התרחש והילד נשכח, בהחלט רצוי שהדבר יקרה בטמפרטורה נמוכה יותר מ-80 מעלות צלזיוס. פנאל סולארי לרכב ממש מסוגל להציל או להאריך לחיים.

מפחדים להשאיר את הרכב ימים רבים ללא הפעלה? אל דאגה, יש פתרון

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם טסים לחו"ל לחופשה וחוזרים לאחר שבוע. הגעתם לארץ בערב והלכתם לישון. קמתם בבוקר למחרת, מתכוננים ליציאה לעבודה והאוטו לא מניע. המצבר לא הוטען במשך שבוע ואתם עכשיו צריכים להתחיל לחפש איפה שמתם את הכבלים שלכם. נשמע מוכר? קרה לכם או לחברים שלכם? אל תדאגו, נמצא פתרון מושלם – פאנל סולארי לרכב.

כל מצבר שאינו נמצא בשימוש מאבד זרם. אחד המקומות השכיחים בו אנו נתקלים במצב זה הוא מצבר הרכב, כאשר הרכב אינו בשימוש ובחניה ארוכה של מספר ימים. לאחר תקופה מסוימת המצבר מתרוקן והרכב עלול לא להניע. כאן מגיע הפתרון. ניתן להשתמש בפאנל סולארי לרכב. הפאנל יותקן לרוב בתוך הרכב בקדמתו.

הפאנל קולט קרינת שמש רבה בזמן החניה ומייצר חשמל שנשמר במצבר של המערכת הסולארית. המצבר של המערכת הסולארית מחובר למצבר הרכב על ידי ממיר מתח. במצב הנ"ל, במידה ותרצו להתניע את רכבכם גם לאחר כמה חודשים, תוכל לעשות זאת ללא בעיות. החשמל הנשמר מוזרם אל מצבר הרכב ומטעין אותו. המצבר שנטען מחדש יכול להתניע את הרכב ללא בעיה – בזכות פאנל סולארי לרכב הכול נפתר בקלות.

מכוניות חשמליות והעתיד הלא רחוק

המודעות לזיהום הסביבה על ידי בני אדם עולה משנה לשנה. תחנות כוח, מכוניות, וכמעט כל ייצור תעשייתי של בני אדם גורם לזיהום הסביבה. זיהום האוויר נעשה בדרך כלל על ידי פליטה של גזים שמזיקים לסביבה. כמו לדוגמה – פחמן דו חמצני שנפלט בעת ייצור חשמל או גזים הנפלטים ממכוניות. המודעות בהחלט עלתה ובני אדם מצאו פתרונות לחלק מן המקרים המזהמים, אך לא לכולם. אחד הפתרונות למניעת פליטת גזים ממכוניות הוא המכונית החשמלית.

עקרון הפעולה של מכוניות חשמליות מתבסס רק על החשמל. כלומר, לצורך התנעת הרכב ולנסיעתו אינו נדרשת שריפת דלקים. אמנם שימוש בחשמל פוגע גם הוא בסביבה כפי שראינו, אך מזהם פחות מהגזים שנפליט בעת שריפת דלק המכונית. אבל, הטכנולוגיה של עולם האנרגיה הסולארית משתפרת וכך גם המודעות לסביבה. כיום העולם מנסה להפוך את המכונית החשמלית "לידידותית לסביבה" יותר. איך הוא עושה את זה? פאנל סולארי לרכב חשמלי.

פנאל סולארי לרכב ואנרגיה סולארית – מה צופן לנו העתיד?

מטען סולארי חשמלי

רכבים חשמליים עובדים על חשמל. כל כמות קילומטרים מסוימת שהרכב נסע – צריך להטעין. די דומה לאופן בו אתם מטעינים את הטלפון הנייד שלכם. תחנו את הרכב במקום המתאים לכך ותחברו מעין כבל גדול אשר יטעין אותו. אז אנרגיה סולארית קשורה? נסביר. לפני מספר שנים חברות שונות בעולם פיתחו מטענים סולאריים לרכבים חשמליים. כמו חיבור פאנל סולארי לרכב, שמייצר חשמל ומפעיל מוצר כלשהו – כך גם המטען.

כיום ניתן לראות מטענים סולאריים חלקיים. כלומר, בעלי רכבים חשמליים יכולים לרכוש פאנלים סולאריים מתאימים. באמצעות שימוש החשמל הנוצר על ידי הפאנלים והחשמל הרשתי (של חברת חשמל), ניתן לטעון את הרכבים החשמליים במהירות גבוהה הרבה יותר. עולם הרכבים החשמליים הולך ומתפתח, וכך גם המוצרים סביבו. בעתיד הקרוב נוכל לראות מטענים סולאריים לרכבים חשמליים. הטענה מלאה על ידי מטען סולארי. כלומר, רכבים חשמליים לא רק ימנעו 100 אחוזים זיהום סביבה, אלא גם נטענים ללא תשלום.

רכבים סולאריים

אז מטענים סולאריים לרכבים חשמלים נמצאים ממש מעבר לפינה. מה עם רכבים סולאריים? רכבים חשמליים שעובדים באופן רגיל כמו שאנחנו מכירים, אבל על ידי חשמל סולארי בלבד. אנחנו לפעמים רואים אותן בטלוויזיה או בתמונות מתערוכות טכנולוגיה מיוחדות. מפנטזים עליהן וחושבים האם זה בכלל אמיתי. פאנל סולארי לרכב שמכסה אותו.

פאנל אחד או כמה פאנלים מיוחדים, שמהווים מעין גג מיוחד לרכב. רכב מסוג זה, מסוגל לפעול ללא טעינה או דלק מסוים – פשוט עובד על ידי קרינת השמש. בזמן חניה או נסיעה – הרכב מייצר חשמל ומטעין את עצמו. מה העתיד הרחוק צופן לנו? אולי בעוד עשרות שנים נוכל לראות מאות אלפי רכבים סולאריים בכבישים בישראל – ובעולם?

איך בוחרים פאנל סולארי לרכב?

החלטתם שאתם מעוניינים בפאנל סולארי לרכב שלכם שידאג למצבר? מעולה. עכשיו צריך להבין אלו פרטים צריך לבדוק לפני שרוכשים פאנל כזה. כאמור, מטרתו העיקרית של פאנל סולארי לרכב פשוטה. אגירה ושמירה של החשמל אותו מייצר הפאנל – וטעינת המצבר בעת הצורך. אבל, כאשר ניגש לאתרים של חברות שונות, נראה כי מוצעים לנו פאנלים במחירים שונים.

ככלל, לפני שרוכשים פאנל סולארי לרכב צריך לבדוק שני דברים. אנו צריכים לבדוק מהו גודל המצבר של הרכב שלנו וכמה חשמל הוא צריך בכדי להתניע את הרכב. לאחר שבדקנו את הנתונים הנ"ל, יש לפנות לחברה המספרת פאנל סולארי לרכב ולציין זאת. החברה תתאים לנו פאנל בהתאם לצרכי המצבר והרכב. המחירים של פאנל סולארי לרכב נעים בין 200 שקלים למצבר קטן ועד ל-1,000 שקלים למצברים גדולים. הוצאה לא גדולה ביחס לכלל היתרונות.

פנאל סולארי לרכב: החשיבות של האיכות

לפני שרוכשים פאנל סולארי לרכב או פאנלים סולאריים באופן כללי, חשוב למצוא חברה המספקת מוצרים איכותיים. פאנל סולארי איכותי פועל שנים רבות יותר, יעיל וצורך פחות תיקונים עתידיים. מומלץ לחפש באינטרנט על חברות שונות, לשמוע המלצות ממכרים ולהשוות מחירים.

לסיכום, תעשיית הרכבים הענקית בעולם ממשיכה להפתיע אותנו ומציגה כיוון חדש – מערכות סולאריות לרכב פותרות לנו בעיות ובזול. רכב רותח באמצע היום בחודשי הקיץ? OUT. פתרון פשוט כמו מאוורר סולארי? IN. מפחדים שהנורא מהכול יקרה והילד שלכם יישכח ברכב? מזל שיש פתרון כמו מאוורר סולארי. נוסעים הרבה לחו"ל ונמאס שהרכב לא מתניע כשאתם חוזרים? פאנל סולארי לרכב זאת התשובה. לגבי העתיד – מכוניות חשמליות עם מטענים סולאריים ומכוניות סולאריות בעצמן הולכות להחליף את הדלק והרעש. ומה איתכם? כדאי שתמשיכו להתעדכן ולהתקדם עם העולם.

קבלו הצעת מחיר

מאמרים נוספים

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר