מערכת סולארית לקרוואן

התקנת מערכת סולארית בקרוואן מאפשרת לך להיות עצמאי בשטח ולרוב תמלא את כל צרכי צריכת החשמל במהלך הטיול. מערכת סולארית לקרוואן מתאימה גם למטיילים וגם לקרוואן המשמש למגורי קבע.
מערכת סולארית לקרוואן

תוכן עניינים

״עצמאי בשטח, לא צריך טובות
הוא אפילו לא מחזיק רשימת כתובות…״
זה מה ששר אריאל זילבר, בשיר ״הולך בטל״ שכתב מאיר אריאל.
ומה מאפיין טוב יותר ״עצמאי בשטח״ מאשר מערכת סולארית לקרוואן?

עד לא מזמן, כדי שיהיה לך חשמל בשטח עבור תאורה, חימום ובכלל, כדי להפעיל את המכשירים החשמליים בקרוואן – נאלצת להשתמש בגנרטור או מצבר או להתחבר לרשת החשמל. בכל המקרים זה לא ממש נוח ובטח שלא תמיד זמין.
לעומת זאת, מערכת סולארית עובדת עבורך כל זמן שהשמש זורחת בשמיים… ובישראל שטופת השמש זה אך טבעי לנצל את קרני השמש לייצור של חשמל לשימוש בשטח.

הפתרון של מערכת סולארית לקרוואן מתאים גם כאשר נוסעים, מטיילים וחונים במקומות שונים וגם אם הקרוואן משמש למגורי קבע ואז מתנייד מעט יחסית או שלא מתנייד כלל.

פאנלים סולאריים על גג קרוואן, משמשים לקליטת קרינת השמש והפיכתם לחשמל והם חלק מהמערכת הסולארית לקרוואן
פאנלים סולאריים על גג קרוואן

ממה מורכבת מערכת סולארית לקרוואן

הרכיבים המרכיבים את המערכת הסולארית לקרוואן הם:
פאנלים סולאריים: תפקידם הוא לקלוט את קרני השמש ולהמיר אותם לחשמל.
בקר טעינה: דואג למנוע מצב של טעינת יתר למצברים.
מצברים: נטענים בחשמל הנוצר בפאנלים ומחלקים את החשמל לפי הצורך בקרוואן, בין אם זה למכשירים הקבועים בקרוואן הצורכים 12V ובין אם זה למכשירים הצורכים 220V, בדומה לחשמל מהרשת.

במאמר הזה תוכל למצוא את כל המידע על איך עובדת מערכת סולארית.

פאנל סולארי לקרוואן, משמש לקליטת קרינת השמש והפיכתה לחשמל. הפאנל הוא אחד המרכיבים של מערכת סולארית לקרוואן.

הרכבת מערכת סולארית לקרוואן

ההרכבה של מערכת סולארית לקרוואן אינה מאוד מסובכת ולמעשה, עם חוש טכני סביר תוכל להתקין את המערכת בעצמך. בוודאי שמומלצת ועדיפה האפשרות לשכור מומחי התקנות בתוספת תשלום.
מה שחשוב לוודא טרם התקנת המערכת זה שנמצאים ברשותך כל הרכיבים השונים שמרכיבים את המערכת: פאנל סולארי אחד או שניים (תלוי בשטח הגג), בקר מערכת והכבלים השונים.
כמו כן, חשוב לוודא שברשותך גם כל הציוד הנדרש להצמדת ופירוק הפאנלים, מחברים מיוחדים, ברגים וכד׳.
גם אם תשכור מתקינים אשר מתמחים בהתקנת המערכת הסולארית – זה בוודאי שווה את הזמן ואת הכסף בעיקר בהיבט של התקנה בצורה הבטוחה ביותר ובאופן שהכי מתאים לצרכיך ולתנאי הקרוואן. שווה להדגיש כי חברות מקצועיות מציעות גם בדיקה תקופתית כדי לשמור על בטיחות ויעילות המערכת הסולארית למשך שנים רבות.

מערכת סולארית המותקנת על גג הקרוואן מאפשרת למטיילים להיות עצמאיים בשטח, או עצמאיים אנרגטית - ואינם תלויים ברשת החשמל או בתנאי חניוני הקרוואנים השונים.

היתרונות של מערכת סולארית לקרוואן

עלויות

לטווח הבינוני והארוך, ייצור החשמל על ידי מערכת סולארית בקרוואן היא משתלמת ביותר. השינויים התכופים במחירי הדלק לשימוש בגנרטור, או העלייה התמידית במחירי החשמל – הופכים את השימוש במערכת סולארית למשתלמת ביותר.

חסכון בדלק

השימוש במערכת סולארית מייתר את הצורך בדלק להפעלת הגנרטור או לטעינת מצבר, כך שאתה פחות תלוי בזמינות של תחנות דלק בסביבת הטיול שלך, וכאמור – חוסך גם בעלויות.

הפחתה משמעותית של הרעש

בהשוואה לרעש הגנרטור או להפעלת המנוע כדי להטעין מצבר, מערכת סולארית היא שקטה ביותר ובוודאי שלא תטריד את מנוחתך.

תחזוקה

תחזוקת המערכת הסולארית בקרוואן היא פשוטה ביותר וכוללת למעשה את ניקוי הפאנלים מפעם לפעם כדי לשמור על יעילות מירבית בייצור החשמל. ניקוי הפאנלים הסולאריים נדרש בעיקר לאחר הגשמים הראשונים או לאחר נסיעה בשטח – שאז מתכסים הפאנלים הסולאריים בשכבת אבק וחול שעלולים להפחית את קליטת קרני השמש ובכך להשפיע על נצילות המערכת הסולארית.

זמינות

כל מי שטייל בארץ ידידותית לקרוואנים, בדר״כ ארה״ב, אירופה, ניו זילנד ואוסטרליה – יודע שמייד עם הכניסה לחניון מוסדר מקבלים חיבור לצינור מים וחיבור לרשת החשמל. לצערנו – זה עדיין לא המקרה בישראל. חניוני הקרוואנים בארץ אינם רבים ובטח שלא תמיד זמינים. כל עוד השמש זורחת בשמיים, המערכת הסולארית של הקרוואן שלך תמשיך לאגור חשמל עבורך. כמובן שבחשמל הזה תוכל להשתמש בשעות הערב והלילה עבור תאורה, מיזוג והפעלת מכשירי החשמל השונים, כגון קומקום, טלויזיה, לפטופ וכד׳.
בהקשר זה חשוב לציין שבמקרים מסויימים קיימת האפשרות לפרק את הפאנלים הסולאריים מגג הקרוואן ולהעמיד אותם בזווית הפונה אל השמש כאשר חונים או בשעות מסויימות כאשר קליטה רבה יותר של קרני השמש תתאפשר כאשר הפאנלים בהטייה אל מול השמש ולא כאשר הפאנלים על גג הקרוואן.

מניעת גניבות

בניגוד לחשש מגניבת הגנרטור, כשמטיילים במרחק מה מהקרוואן או כאשר הולכים לישון – כל עוד המערכת הסולארית נשארת מותקנת על גג הקרוואן, הסיכוי שיגנבו אותה הוא קלוש ביותר כיוון שדורש זמן לפירוק הפאנלים, הפעולה מושכת תשומת לב ומקימה רעשים.

ואלו רק חלק מהיתרונות הברורים של מערכת סולארית ניידת, ובפרט זו המתאימה לקרוואנים. כאן תוכל למצוא מידע נוסף על חשמל סולארי ועל יתרונותיו.

אתה גר או מטייל קרוואן? אנו ממליצים לך באופן חד משמעי להפוך לעצמאי בשטח, לתרום לסביבה ירוקה ובריאה יותר ולהוזיל משמעותית את עלויות הדלק והחשמל.

צור איתנו קשר ונשמח להתאים את המערכת הסולארית הטובה ביותר עבורך ועבור הקרוואן שלך.

קבלו הצעת מחיר

מאמרים נוספים

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר